Friday 12 November 2010

aku...sebelum aku yang sekarang...

 
aku mulakan dengan memperkenalkan diri aku..aku MUHAMAD SHAHRIZAL BIN SHARIPUDIN..aku di lahirkan di hospital taiping pada tanggal 8.12.1982...time ni mak aku cite aku baru berusia 2 hr..pic yang cukup klasik bg aku kerna ni la first time pic aku yg di fotokan...


 ni pic aku dengan kawan, sahabat dan sedara baik aku ewan namanya...kita org membesar bersama dari kecik sampi sekarang..cuma time kecik2 dulu dia bulat and aku kecik sikit dr dia...tp skrg da terbalik!!!...xpe tunggu sikit masa lg...

baby yg sebelah aku adalah tu adik aku yg kedua...leza..n sbelah dia tu adik sedara aku salina.. salina tu tua beberapa hari je dari adik aku tu. budak ppuan yg pakai baju playboy(arnab) tu erin... sedara aku..akak kepada salina..kita orang sebaya n masa sekolah rendah sama2 1 kelas dari darjah 1 smpi darjah 3...selain ewan dia pun kawan rapat aku masa kecik2 dulu...merangkap gf aku gak la..(hehehe perasan lak)
                                                                                                                                                        






ni umah sewa family aku time kecik2 kat jalan yadi klang dari aku umur aku setahun smpi umur aku 5thn..aku kecik2 dulu nakal..mak aku cite aku prnh buang semua baju2 jiran2 aku yg sidai kat ampai pastu campak kat longkang.. pastu ambk kayu kacau macam org basuh baju....(nakal ke??.. rajin pe basuh baju)..hehehe..kat umah ni jugak aku pernah terjun almari sampi patah kaki...kira hero gak la aku ni...









kalau korang nak tau...ni la family abah aku... aku kat blah bawah tu yg sibuk dok main robot.. aku rasa ni je pic yg ada 1 family masa kecik dulu.. tapi sekarang kelurga wak jaimin(atuk aku) da berkembang dan bertambah2 cucu cicitnya.... cuma aku je yg masih lom berkelurga...hampeh tul!!... klu g umah atuk aku skrg ni...mmng xde soalan lain yg ditanya dia..dia msti kata.."umur atuk ni da subsidi ko ni bila lagi nak berbini"...tu soalan yg prnh dia tny kat aku...aku biasa senyum je la klu sapa2 tny soalan maut tu...blom ada jodoh g nak wat camner..


ape jenis gaya rambut la tu..hehehe...ni pic aku kat kpg time kecik2 dulu...yg tu adik ppuan aku la...si leza..mmng banyak pic aku gan dia..cuma cian la adik aku yg last tu..kemal..pic dia time kecik2 xde langsung...si leza ni kecik2 da pandai wat peace..








ni time aku sekolah rendah..SEKOLAH KEBANGSAAN TELUK PULAI KLANG.. ni pic aku masa darjah 4..kalau korg nak cari aku.. aku di barisan no 2..hujung sekali belah kiri..kat kelas ni la aku mula rapat dengan member aku sampi sekrang sharil..banyak tul kenangan manis aku kat sekolah ni..cikgu aku yang pakai kacamata tu.. Puan Anita...garang n selalu mc...hehehe..






pasukan bola sepak SKTP 93..aku darjah 5 time ni..kita org dibimbing oleh cikgu Rosli..tapi sangkut kat pusingan kedua..aku yg baju merah itam tu (goal keeper)..first time ni wakil sekolah.. tapi time ni minat aku pada bola je..sampai abah x kasi aku main bola langsung..tp klu dah namanya anak jantan...degil xdgr ckp..main gak!!!








time ni da remaja..pic aku masa tingkatan 5 kat ACS Klang..aku yg dok seblah amoi cina tu (cikgu kelas aku)...da lupa namanya...kalau ikutkan ramai budak2 kelas aku ni...tp time ni mn hilang entah yg lain..kelas paling kecoh sekali..banyak main dr bljr.. aku president kelas time ni.. SPM???...cukup2 makan je...hehehe..


hari kantin sekolah masa tingkatan 4..aku yg "botak" kat sebelah ujung kanan tu...org tgh get ready nak ambk foto ni leh pulak si apis gan acik dok mencelah kat tengah2 ni..sosial tul!!..hehehe..tapi syg la apa yg kita org jual x laku...mn tak nya pi letak warung kita org blah hujung sekali....mn org nak dtg...mmng di anak tirikan tul..kita org anak kandung la..(tiba2 marah lak hehehe...)




team bola ACS 98...time ni aku midfielder.. minat aku pada bolasepak mmng xbole nak dipersoalkan la..tapi time ni kita orang xde peluang nak g jauh..sebab semua player jauh hati gan juruletih kita org ni..ada double standard dalam team ni..so aku join sebab dapat la pelepasan sekolah masa main bola ni...kalau wakil sekolah time ni dapat duit...sehari 3 hinggit...makan tanggung...hehehehe..



kat sini la tempat aku lepak time petang2 ms sekolah dulu..kat sini la aku tunggu aweks aku balik dari sekolah..hmmm...n kat sini gak aku mula belajar main gitar...kat padang ni jugak tempat aku main bola dari kecik..banyak kenangan kau kat pangkin ni.. kalau malam aku akan lepak gan bro2 otai aku n kita org melalak main gitar sampai 1 taman bole dengar suara kita org..




masa ni PBSM sekolah aku jemput band aku buat persembahan dalam majlis dorg...first time kau nyanyi depan org ni...mengelabah gak time ni.. seingat aku lagu Semangat Yang Hilang - XPDC gan lagu Hotel California- Eagle..

dari kanan: faizul,aku, man kacamata n sharil.





- untuk post aku yg pertama ni aku cuma nak mengamit kembali kenangan dulu2 tuk tatapan dan mengembalikan nostalgia masa aku kecik2 dulu tuk dikongsi bersama...

No comments:

Post a Comment